Fotball på SFO for 2 og 3 trinn i flerbrukshallen på Heggedal skole

Postet av Gui Sportsklubb - Fotball den 18. Des 2017

Fotball på SFO i flerbrukshallen for 2 og 3 trinn.

Fra mandag 8 januar vil det være mulig for jenter og gutter født i 2009/2010 til å melde seg på fotball i SFO tiden. Fotballtreningen vil være mandager fra klokken 13.30 – 15.00 inne i flerbrukshallen. Dette er et samarbeid med Heggedal idrettslag, og treningene vil være ledet av Svein Roar Aandal, som også er leder av Heggedal fotballfritidsordningen FFO.

Assistent på økten vil være en ansatt fra SFO. Barna har med klær / fotballutstyr den dagen.

Påmelding gjøres innen 20 desember til SFO leder Heidi Merete Johansen på mail: heidi.merete.johansen@asker.kommune.no

Ved spørsmål om selve gjennomføringen av øktene, kan mail sendes til: sveinroar10@gmail.com

Mål:

-          Skape fotballglede, samhold, ferdighetsutvikling og gode holdninger gjennom fotballaktivitet i SFO tiden.

-          Gi et godt kvalitativt fotballtilbud til jenter og gutter på SFO i 2 og 3 trinn. Med utgangspunkt i Heggedal idrettslag sin sportsplan. Les: http://fotball.heggedalil.no/

Organisering:

-          Tilbudet er til barn født i 2009 og 2010.

-          Samarbeid Heggedal skole SFO og Heggedal idrettslag ved FFO.

-          Trening inne i flerbrukshallen hver mandag fra klokken 13.30  til klokken 15.00.

-          Barna følger vanlig SFO rutiner med mat og frukt.

-          Barna kan hentes fra klokken 15.00

-          Det er ingen ekstra kostnad, kun at de må være påmeldt på vanlig SFO.

-          Vi har maks antall på 24 barn på hver treningsøkt. Blir den totale påmeldingen over 24 barn, må vi lage et rotasjonssystem, sånn at alle barn får lik tid igjennom året.

Trenere:

-          Svein Roar Aandal fra Heggedal fotball FFO er hovedansvarlig for fotballfaglig innhold, planlegging og gjennomføringen av øktene. Denne jobben gjør han i tett dialog med leder av Heggedal SFO Heidi Merete Johansen, som sørger for at det alltid er minimum en ansatt fra SFO med på økten.

Innhold:

-          Spillerne gis et differensiert tilbud basert på nivå, innsats og motivasjon. Dette gjøres ved gruppen kan deles opp i to grupper. Men mye av aktivitet vil være felles.

-          Det legges opp til mye glede, og mye spill med og mot hverandre.

-          Øktene vil også ha innhold av koordinasjons trening. Samt at vi søker å påvirke spillernes individuelle ferdigheter basert på spillernes utgangspunkt.

-          Vi håper det blir økter som gir gode holdninger for barna, til trening og til hverandre. Som gir mestringsfølelse og lystbetont aktivitet.