Kladdeføre og blodpupp

Postet av Gui Sportsklubb - Fotball den 25. Mai 2016

Det har gått litt trått i det siste. Alle storlag har en dårlig periode. Vi skriver onsdag. Dagen derpå.

Vi bød opp til dans på vår egen hjemmearena, men endte opp uten dansepartner.

Det var Frigg 2 som kom på besøk til Gjellum. Elleve Frigg 2-spillere. Ingen trener. Ingen innbyttere. I utgangspunktet burde vi løpt fra de. For vi var sterke på innbytterbenken. Og sterke på banen. Men enkelte kvelder går det bare ikke. Enkelte ganger vil ikke ballen i mål. Enkelte ganger setter motstanderlaget alt.

Og det var slik kvelden fortonet seg.

Laget som startet: Fedje, Berglund, Gundersen, Helseth, Hansen, Småhaug, Bøe, Hellman, Røisland, Korslund og Tømmernes.

På den fyldige benken satt: Gude, Rademacher, Øverbye, Øverbye, Nielsen, Vaaten, Haaland.

Det startet riktignok bra. 1-0 etter fire minutter. Jan Tømmernes. Roen senket seg over Gjellum. Vi tar en tidlig ledelse, noe vi stort sett aldri gjør. Dette måtte da gå bra? Etter 16.min står det 1-1.

Men vi tar med oss den farlige 2-1-ledelsen i garderoben til pause etter et vakkert innlegg og en fabelaktig avslutning fra Espen Røislands venstreslegge. I pausen sikrer Petter Lunde seieren i "Nærmest krysset".

Andre omgang ble en gigantisk nedtur. Frigg 2 var rutinerte. Effektive. Etter 62.min blir Fredrik Bøe meid ned. Taklingen er ikke særlig pen. Bøe skumper til Frigg-spilleren som faller lett og nominerer seg selv til en Oscar-statuett der han ligger. Gult kort. Neida. Marsjordre og vi er en mann mindre. - Blodpupp, mente kveldens kampleder.

Frigg 2 utlikner. Frigg 2 tar ledelsen. Frigg 2 vinner og reiser hjem til vestkant-Oslo med tre poeng. Fort Gjellum er truffet, men ikke senket.

Lørdag reiser a-laget til Rustad uten hovedtrener Terje Småhaug som er på vei til Vietnam for å delta i bryllup. Vi ønsker Småhaug en god reise og assistenttrener Dag M. Vegel lykke til på sidelinjen.

Rustad skal senkes. Sånn er det bare.

Heggedal-Frigg 2 2-3 (2-1)

Gjellum stadion: 54 tilskuere

Mål: 1-0 (4.min) Jan Tømmernes, 1-1 (16.min), 2-1 (34.min) Røisland, 2-2 (69.min), 2-3 (76.min)

Rødt kort: Fredrik Bøe (62.min)