Superreserve sikret seier

Postet av Gui Sportsklubb - Fotball den 10. Aug 2016

Endelig var ferien over. Endelig rullet 4.divisjon avdeling 3 igjen. Heggedals fotballhelter tok turen til jumboplasserte Langhus tirsdag kveld, i det som skulle bli en fuktig og seig affære.

For etter en traust vårsesong med mye marginer i mot, var tenningsnivået i garderoben på topp før avspark denne regntunge august-kvelden.

Laget som gjestet Langhus kunstgress var følgende: Brualøkken (ny veterankeeper), Fossum, Gunde, Hansen, Strand, Småhaug, Vaaten, Bøe, Lunde, Hellman og Berglund.

På benken satt: Korslund, Nielsen, Meyer, Helseth, Skjellestad, Haalannd og Abbas.

Og det åpnet svakt for gjestene fra Heggedal. Allerede etter tre minutter hadde vertskapet tatt ledelsen. So much for den kampplanen. Og de kunne like gjerne doblet, men takket være Gunde på strek, holdt vi unna med en i sekken foreløpig. For gradvis inn i første omgang tok vi over matchen. Matta var tung og det så faktisk ut som HIL-gutta var de best trente i første omgang. 1-0 ble til 1-1 signert Petter Lunde, som var meget frisk i aften. Og han nøyde seg ikke med det. Et langsskudd i tverra hadde definitivt fortjent en bedre skjebne, men det skulle komme flere muligheter. Etter 29.minutter får vi straffe. Lunde prikker den sikkert i mål, som han ikke har gjort noe annet i ferien. Vi leder.

Like før pause dundrer vår svenske tanks Joel Berglund inn 3-1-ledelsen. Vi tar pause med en god følelse. Kanskje litt for god. Vi blir enige om å starte kynisk i andre omgang, men i stedet åpner vi døra og inviterer Langhus-gutta inn i matchen igjen. 1-3 blir til 2-3 og 3-3 før vi omsider våkner igjen. Regnet fosser ned, og begge lag begynner å kjenne den tunge matta. Så, et kvarter før slutt entrer partyprins Fredrik Korslund banen. Korslund er heltent etter å ha vraket seg selv i forkant av matchen grunnet manglende lyst til å spille ving. Nå entrer han som spiss, et godt valg.

For mens klokken tikker og går mot uavgjort, rager Fredrik Korslund høyest på en corner. Fire minutter før slutt. 3-4. Vi leder igjen, og vi gir oss ikke der. Partyprinsen fra Løvhaugen i Heggedal har blod på tann. På overtid banker han inn nok en scoring, og dermed sikrer vi oss tre våte og deilige poeng på veien mot den gode høstformen!

Førstkommende tirsdag ønsker vi Høybråten/Stovner velkommen til Gjellum. Kommer du?

Langhus-Heggedal 3-5 (1-3)

Langhus kunstgress: 15 tilskuere

Heggedals mål: Petter Lunde 2, Joel Berglund, Fredrik Korslund 2.